Sellele lehele oleme koondanud küsimused, mida meile sageli esitatakse. Kui Sa ei leia siit ega meie kodulehelt end huvitavale küsimusele vastust, võtke julgelt ühendust meie klienditoega e-posti teel veebipood@prooptika.ee või helistage numbril +372 644 0055. Klienditugi töötab esmaspäevast reedeni kell 9–18.

Kuidas lugeda retsepti

Mis on SPH?
SPH ehk sfäär on kõige tavalisem nägemistugevus, mis näitab, kas oled kaug- või lühinägev ning kui palju korrektsiooni sinu silmad vajavad. Selle väärtuse ees võib olla nii pluss- kui ka miinusmärk.
Mis on CYL?

CYL ehk silindri tugevus näitab astigmatismi tugevust. Silinder on korrektsiooni üks osa, kuid ei esine kõigil. Kui tavaliselt on silm ümmargune, siis silindri korral on see piltlikult öeldes melonikujuline. Silindri tunneb silmas ära, kui ilma korrektsioonita on kujutised või kiri topelt või varjudega. Silindriga koos määratakse silindrikraad (ax/axis), mis näitab, milline nurk silmas vajab silinderkorrektsiooni. Prillide määramise korral on silindri nimetus astigmatism ja kontaktläätsede puhul on tegemist tooriliste kontaktläätsedega.

MIs on ADD?

ADD ehk lähilisa väärtus tähistab üleminekut kaugele vaatamise tugevuselt lähinägemise tugevusele ning on tavaliselt vahemikus +0,25 kuni +3,0 D. Seda lühendit kasutatakse multifokaalsete ja progresseeruvate prilliläätsede tellimisel, mis omakorda võimaldab samade prillidega näha erinevatele distantsidele – nii kaugele kui ka lähedale.

Mis on PD ja kas ma saan seda ise mõõta?

Silmavahe ehk PD on väärtus, mis tähistab pupillidevahelist kaugust millimeetrites. PD-number võib olla toodud eraldi parema ja vasaku silma kohta (kaks PD-numbrit retseptil) või silmavahe kokku (üks PD-number retseptil) Soovituslik on lasta silmavahe mõõta optikakaupluses ning üldjuhul tehakse seda retsepti väljastamisel. PD on vajalik prilliläätsede tsentri määramiseks, mis tähistab kõige teravama nägemise punkti.

Kui retseptilt on silmavahe puudu, siis kodus on võimalik PDd mõõta joonlauaga. Soovitatav on lasta mõõta seda kaaslasel, kuid saab ka üksi peegli ees mõõta. Seista tuleks kaaslase või peegli ette, joonlaud asetada paralleelselt kulmudega nii, et joonlaua null asetseks vaskaku silma pupilli keskel. PD-mõõt on see number, mille juures asetseb joonlaual parema silma pupill keskkoht.

Mis erinevus on prilliretseptil ja kontaktläätse retseptil?

Tähelepanu tuleb pöörata sellele, et prilliretsept, mille optometrist väljastas, ei ole sama kontaktläätseretseptiga. Prilliretseptilt on tavaliselt puudu kontaktläätsede ostmiseks vajalik kontaktläätse kumerus (BC), mis on oluline selleks, et kontaktläätsed istuksid silmas mugavalt ja oleks tagatud silmade tervis. Kui prilliretsept on miinussfääriga, siis kontaktläätseretsept on tavaliselt nõrgem; kui prilliretsept on pluss-sfääriga, siis on kontaktläätseretsept reeglina tugevam. Kui varem pole kontaktläätsi määratud, tuleks kindlasti broneerida aeg nägemiskontrolli, kus määratakse kontaktläätsed ja õpetatakse neid silma panema ja hooldama.

 

Kuidas osta

Kui tihti peaks kontrollima oma silmanägemist?

Täiskasvanutel on tavapärane käia nägemiskontrollis iga kahe aasta tagant. Kui aga esineb nägemiskaebusi, mis häirivad igapäevategemisi, näiteks silmad väsivad ja punetavad, muutuvad valgustundlikuks, nägemine on hägune, siis on soovituslik pöörduda optometristi või silmaarsti poole kohe, kui kaebus tekib.

Üldjuhul muutub täiskasvanute nägemisteravus harva ning on rohkem seotud ealise eripäraga (presbüoopia) või tuleneb halbadest töötingimustest. Järsk nägemislangus võib viidata haigustele, nagu diabeet, kõrgvererõhutõbi jne.

Kuna lapsed on veel kasvavas eas, on neil soovituslik kontrollida nägemist iga aasta, vajadusel ka iga poole aasta tagant. Täpsemad juhised jagab lapsevanemale silmaarst või optometrist.

Kuidas valida prilliraamidesse klaase?

Baasmaterjal 1,5 tuleks valida siis, kui prilliretsept on vahemikus 0,00 D kuni ±2.00 D.

Õhendus 1,6 tuleks valida siis, kui prilliretsept jääb vahemikku ±2.00 D kuni ±4.00 D.

Õhendus 1,67 tuleks valida siis, kui prilliretsept jääb vahemikku ±4.00 D kuni ±6.00 D.

Õhendus 1,74 tuleks valida siis, kui prilliretsept on üle ±6.00 D.

Mida suurem on prilliläätse tugevus dioptrites, seda paksem on prillilääts. Sellisel juhul on soovitatav võtta pigem suurem õhendus.
Kui kahtled, millist õhendust võtta, siis küsi julgelt abi meie klienditeeninduselt!

Kas ma saan kasutada tellimisel erinevaid retsepte?

Oma konto kaudu on võimalik tellida sisestatud retsepti alusel. Iga kord, kui suundud raamivalikust edasi klaasivalikusse, on võimalik sisestada uus vajaminev prilliretsept.

Ostu vormistamisel oleks hea märkida kommentaaridesse, kas tegemist on sulle endale vajaminevate prillidega või tellid kellelegi teisele. See tagab, et hilisemal andmetöötlusel suudaksime eristada sinu enda retsepti kellegi teise omast.

Kas mul on võimalik tellida mitu prillikomplekti korraga?

Kui soovid tellida mitu prillikomplekti, tuleb algul komplekteerida esimene prilliraami ja klaaside valik ning seejärel teine prilliraami ja vajaminevate klaaside valik. Sellega tagad, et õigetesse raamidesse saavad paigaldatud õiged klaasid.

Kui tellid raame nii endale kui ka kellelegi teisele, on võimalik igal prillikomplekti komplekteerimisel sisestada uus retsept. Palun kirjuta märkustesse, kui ei telli prille endale.

Miks ei ole võimalik kõigile päikeseprillidele lisada optilisi klaase?

TPraegu saame paigaldada optilisi päikeseprilliklaase väga paljudesse päikeseprillidesse. Kuid teatud päikeseprillidele ei ole võimalik lisada optilisi klaase, kuna need ei ole mõeldud klaaside vahetamiseks optiliste klaaside vastu.
Reeglina ei saa optilisi päikeseprilliklaase paigaldada väga suurtesse, erikujulistesse või ühe klaasiga nn mask-päikeseprillidesse.
Lõpliku otsuse, kas optilisi päikeseprilliklaase on võimalik valitud päikeseprillidesse paigaldada, teevad meie optikud, kes vaatavad selle võimalikkuse tehniliselt üle.

 

Kas saan osta progresseeruvaid ehk mitmevaatelisi või lähitööprille e-poest?

Praegu on mitmevaatelised ehk progresseeruvad ja lähitööklaasid saadaval ainult kauplustes ja neid e-poest osta ei saa. E-poes saab valida välja sobivad raamid ja klaasid ning soovi korral tellida sobivasse kauplusesse. Kaupluses peame tegema täpsemad mõõtmised klaaside õigeks paigaldamiseks, et sul oleks mugav ja kohaneksid uute prillidega kiiresti.

Kuidas osta prille, kui mu silmad ei vaja korrektsiooni?

Kui sul pole vaja korrigeerivaid prille, siis on ostmine imelihtne. Päikeseprillide puhul tuleb lihtsalt valida sobivad prillid välja ning liikuda edasi ostukorvi. Moeraamide soetamiseks tuleks valida endale sobiv tavaprilliraam ning ostmise hõlbustamiseks oleme loonud klaaside valiku juurde ilu- ja moeprillide alajaotuse. Selle kaudu saad endale valida sobivad plastklaasid: selged ja värvimata, sinisevalguse kaitsega, fotokroomsed või päikeseprilliklaasid.

Silmas tuleb pidada, et kui osta tavaprilliraamid igapäevaseks kandmiseks, siis tuleks valida juurde ka sobivad klaasid. Enamikul tavaraamide tootemarkidel on esialgu klaasinäidiste peal tootemargi logo. Päikeseprillide puhul klaaside peal logo ei kuvata, kuna need on mõeldud kohe kandmiseks.

Mida tähendab veebis 3D proov?

Oleme oma klientide jaoks loonud võimaluse proovida paljusid raame ja päikeseprille ka veebis. Prilliraame ja päikeseprille, mida on võimalik veebis proovida, saab leida peamenüüst, kui valida „Proovi veebis“, või prilliraamide ja päikeseprillide valiku juures, valides päisest „3D“. Prillide veebis proovimiseks peab olema arvutil või telefonil veebikaamera ja pead lubama veebikaamerat kodulehel kasutada.
Kõiki prilliraame ja päikeseprille pole võimalik veel veebis proovida, kuid valik täieneb iga päev.

Prillikindlustus

Mida Pro Optika prillikindlustusega kindlustatakse?

Pro Optika prillikindlustuskaitset saab võtta prilliraamidele, nägemisprillidele (raamid + klaasid) ja tava- ning optilistele päikeseprillidele.

 

Mida prillikindlustusega ei kindlustata?

Kindlustada ei saa mujalt kui Pro Optikast ostetud prille ja päikeseprille ning kasutatud prille.

 

Mille vastu prillikindlustus kehtib?

Prillikindlustus kaitseb ootamatu prillide, prilliraamide või päikeseprillide purunemise ning õnnetusjuhtumi vastu. Näiteks kaitseb kindlustus juhul, kui istud prillidele peale, prillid kukuvad maha ja lähevad katki või koer närib prille.

Mille vastu prillikindlustus ei kehti?

Prillikindlustus ei kata prillide loomulikku kulumist ega hooletusest tulenevaid prilliklaaside vigastusi.

Kus prillikindlustus kehtib?

Prillikindlustus kehtib kogu maailmas.

Miks ma peaksin võtma Pro Optika prillikindlustuse?
  • Prillikindlustuse ostnud klient ei pea prillide purunemisel kindlustusega asju ajama ja täitma tüütuid kindlustusdokumente, vaid saab kõik mugavalt korda Pro Optikas. Kõik ühes kohas ja valutult.
  • Pro Optikas määratud prillidele kehtib 30-päevane harjumise garantii. Juhul kui klient ei harju meie prillidega, siis katab kindlustus uute klaaside kulud.
  • Prillikindlustuse omavastutuse summa on väiksem kui kodukindlustuse omavastutusel, pealegi ei pruugi kodukindlustus katta suuremat osa prillide hinnast.
Millal kindlustuskaitse algab ja lõpeb?

Kindlustuskaitse algab ja lõpeb kindlustuslepingus märgitud kuupäevadel, reeglina prillide kättesaamise päevast alates kuni üks aasta.

Millal ja kuidas ma maksan prillikindlustuse eest?

Kindlustusmakse tasutakse prillide kättesaamisel.
Kindlustuse eest tasumiseks on mitu viisi, mida kliendikonsultant tutvustab prillide kättesaamisel.

Millised on prillikindlustuse võtja kohustused?

Kindlustuslepingu sõlminud kliendi kohustus on lugeda põhjalikult kindlustuslepingut ja kindlustustingimusi, hoida oma prille heaperemehelikult ja hoolikalt ning teavitada viivitamatult Pro Optikat (Ifi kindlustusagenti) kindlustusjuhtumist ja esitada kahjuavaldus.

Mida kindlustus ei hüvita?

Kindlustus ei hüvita kahjusid, kui:

  • juhtunu ei vasta kindlustusjuhtumi tunnustele;
  • kahju ei ole tingitud kindlustusjuhtumist;
  • kahju ei tekkinud äkiliselt ja ettenägematult;
  • prillid kadusid, varastati või rööviti;
  • kahju hüvitatakse garantii alusel, selle hüvitab teine kindlustusselts või on Ifis teise kindlustuslepingu alusel juba hüvitatud;
  • kindlustusjuhtumi põhjustas mõni muu kindlustuslepingus või -tingimustes sätestatud välistus.
Kuidas ma saan prillikindlustuse lepingu lõpetada?

Kindlustuslepingu saab lõpetada seaduses ja kindlustuslepingus kirjas olevatel juhtudel.
Kindlustuslepingu lõpetamiseks tuleb pöörduda kindlustusandja poole e-posti teel.

Prilliklaasid

Mis on levinuimad prilliklaaside materjalid?

Prilliklaaside valikus tuleks eristada kahte materjali: klaas- ehk mineraalläätse ning plast- ehk orgaanilist läätse.

Mineraallääts on kõvema pinnaga materjal, mistõttu ei kriimustu see nii kergelt. Mineraallääts on heaks kaitseks keemiatööstuses, kuid ettevaatlik tuleks olla selle purunemisel, kuna mineraallääts on habras. Mineraallääts on võrreldes plastläätsega raskem. Saadaval ainult kaupluses.

Plastlääts on enimkasutatav prilliklaasimaterjal. Kui räägitakse prilliklaasidest, siis mõeldakse üldjuhul selle all just plastläätse. Selle hea omadus on materjali kergus ning purunemiskindlus, kuid see-eest on pind pehme ja kriimustub kergemalt. Seetõttu on kõigil plastläätsedel kõvapinnakate, samuti on kõigile meie e-poes müüdavatele plastklaasidele lisatud peegeldusvastane kate, mis muudab klaasid selgemaks.

Trivexi prilliläätsed on tugevamast ja purunemiskindlast plastilaadsest materjalist. Need prilliläätsed on soovituslikud spordiprillidele ning lastele, kes armastavad palju mürada.

Milliseid pinnakatteid on prilliläätsedel (prilliklaasidel)?

Kõvapinnakate muudab prilliläätse kriimustuskindlamaks.

Peegeldumisvastane ehk AR-kate vähendab prilliläätse peegeldusi ning võimaldab läbi prilliklaasi näha selgemalt ja klaarimalt.

Hüdrofoobne pinnakate on vett ja mustust hülgav pinnakate ja tagab prilliläätse kergema puhastamise ning lääts muutub vähem uduseks.

Digikiirguskate ehk sinise valguse blokeerimiskate neutraliseerib arvutist ja nutiseadmetest kiirgava sinaka valguse, hoides ära silmade liigväsimuse ja pinge.

UV-kaitsega pinnakate ei lase läbi ultraviolettkiirgust ning hoiab ära silmade päikesekahjustuse.

Mida tähendab klaaside õhendus?

Klaaside õhendusaste (murdumisnäitaja) näitab, kui palju murdub valguskiir optilist keskkonda (prilliklaasi) läbides. Mida väiksem õhendus, seda vähem on tunda kromaatilist aberratsiooni ehk moonutusi klaasi äärealadel.

Meie veebipoes on saadaval 1,5; 1,6; 1,67 ja 1,74 õhendusega klaase. 1,5 ja 1,6 on kõige tavalisemad ning moonutusi esineb vähe või ei esine üldse. 1,67 ja 1,74 õhenduse puhul võib esineda moonutusi suuremate raamide korral.

Sageli räägitakse õhendusastme puhul ka prilliklaaside paksusest. 1,5 materjali nimetatakse baasmaterjaliks. 1,6 õhendus on tavaliselt kuni 30% õhem ning 20% kergem materjal kui baasmaterjal. 1,67 õhendus on kuni 40% õhem ja 30% kergem kui baasmaterjal ja 1,74 on kuni 50% õhem ja 30% kergem kui baasmaterjal.

Mis on polariseeritud prilliklaasid?

Polariseeritud prilliklaasid on spetsiaalse filterkihiga päikeseprilliläätsed, mis vähendavad häirivaid peegeldusi ja suurendavad kontrasti. Eriti on polariseeritud prilliklaasidest kasu mere peal olles. Näiteks kalal käies on võimalik näha vees olevat kala ilma segavate peegeldusteta veepinnal. Autosõidul ei häiri märja asfaldipinna peegeldused. Samas võivad aga polariseeritud prilliläätsed vähendada auto esiaknale kuvatavate näitude nähtavust, samuti nutiseadmete ja arvutikuvari ekraanide nähtavust.

Mis on fotokroomsed prilliklaasid?

Fotokroomsed prilliklaasid on päikese käes tumenevad ning siseruumis läbipaistvad kriimustus- ja peegeldusvastase pinnakattega prilliläätsed. Läätsede tumedus sõltub UV-kiirguse olemasolust. Maksimaalne tumedus saavutatakse külmades ja lumistes tingimustes, kui UV-kiirgus peegeldub lumelt. Standardsed fotokroomläätsed ei tumene autos.
Autos tumenevad prilliklaasid kannavad nimetust Xtractive.

Autos tumenevate fotokroomsete prilliklaaside kohta saad lisa uurida, kui kirjutad meile veebipood@prooptika.ee või helistad telefonil +372 644 0055.

Tagastamine

Milliseid tooteid on mul võimalik tagastada?

Pro Optika e-poest ostetud tooteid on võimalik tagastada 14 päeva jooksul. 14-päevane tagastusõigus kehtib päikeseprillidele ja ainult prilliraamide ostu korral. 14-päevane tagastamisõigus ei kehti prillikomplekti (prillid + klaasid) ostu korral, kuna prillid on valmistatud Sinu isiklikke vajadusi arvestades Sinu mõõtude järgi. Kontaktläätsi ja kontaktläätsede hooldusvahendeid on võimalik tagastada avamata kujul. Oma tarbijaõigustega saad tutvuda tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti kodulehel (https://ttja.ee/).

Kuidas toimida, kui toode ei sobi?

Kui oled tellinud päikeseprillid või prilliraamid, siis neile kehtib 14-päevane tagastusõigus. Kui oled ostnud prillikomplekti (raamid + klaasid), siis soovitame meiega ühendust võtta kas e-posti vahendusel aadressil veebipood@prooptika.ee või telefonil +372 644 0055. Proovime leida parima lahenduse.

Prilliraamide või -klaaside sobimatuse korral saame pakkuda toote vahetust. Kui prilliretsept ei sobi, saame teha uue nägemiskontrolli. Kui kontaktläätsed on tellitud vale retseptiga, saame ümber vahetada avamata pakendeid.

 

Tellimine

Kuidas osta?

Prillide ostmine e-poest on lihtne. Selleks tuleb läbida järgmised sammud.

  1. Vali toode

Vali tootepuust huvipakkuv tootekategooria ja klõpsa sellel. Sulle kuvatakse kõik kategoorias olevad tooted. Valikut saad kitsendada, kui klõpsad tootepuus avanenud filtrile.

Tooteid saad leida ka otsingu abil. Sisesta toote nimi ning vajuta sisestusklahvi „Enter“. Nüüd ilmuvad ekraanile kõik tooted, mis vastavad sisestatud otsingule.

Tootel klõpsates saad avada toote infolehe, kus on tootest rohkem teavet. Kui toode on e-poe laos, siis saad selle lisada ostukorvi. Klõpsa nupul „Lisa klaasid“.

  1. Vali pakutud variantidest, mille jaoks prille vajad.
  2. Sisesta retsept.
  3. Vali klaaside kujundus ja pakutud variantidest tootja.
  4. Ostu vormistamine

Ostu vormistamiseks klõpsa ostukorvis asuval nupul „TELLI“. Sind suunatakse uuele lehele, kus saad sisestada info ostja ja kauba saaja kohta. Tärniga tähistatud väljad on kohustuslikud. Kontrolli, et kõik sisestatud andmed oleksid korrektsed. Vali soovitud tarneviis. Peale tarneviisi valimist lisatakse valitud tarneviisi maksumus ostukorvis olevale summale. Vali sobiv makseviis.

Tutvu lehel kuvatavate e-poe kasutustingimustega ja nendega nõustumisel tee linnuke vastavasse kasti. Kui Sa tingimustega ei nõustu, ei ole võimalik e-poest kaupa osta.

klõpsa nuppu „MAKSMA“. Peale pangalingi kaudu maksmist oota, kuni pank suunab Sind e-poodi tagasi, või klõpsa nupul „Tagasi kaupmehe juurde“.

Pärast tasumist saadetakse tellimiskinnitus Sinu e-posti aadressile, mille sisestasid ostu vormistamise etapis ostja aadressiks. Kaup tarnitakse Sinuni vastavalt valitud tarneviisile ja tarnetingimustele.

 

 

Mida on ostuks vaja?

Kui soovid osta tavalisi päikeseprille või ainult prilliraame, siis polegi muud vaja kui lisada tooted ostukorvi ja pöörduda maksma. Kui aga soovid tellida prillikomplekti (raam+klaasid) või kontaktläätsi, siis tuleb sisestada ka retsept. Kui Sa ei oska prilliretsepti sisestada kontakteeru meie klienditoega. Prilliretsepti saad lisada ka failina. Prillide ostuks on vaja prilliretsepti ja kontaktläätsede ostuks kontaktläätseretsept või numbrid oma kasutuses olevate kontaktläätse karpidelt.

Kas veebipoes ostmiseks on vaja end registreerida?

Veebipoest ostmiseks ei ole vaja registreeruda. Küll aga on võimalik registreerumisega ühendada Sinu andmed Pro Optika andmebaasiga ning Sul on võimalik jälgida oma ostuajalugu ja varasemaid retsepte. Andmete sidumine kasutajakontoga teeb ostmise lihtsamaks ning Sa ei pea muretsema, et retsept või vana tellimus on kaduma läinud.

 

Kas Pro Optika veebipoest on võimalik tellida ka välisriikidesse?

Praegu pakub meie veebipood tarnet vaid Eestis. Küll aga saab lisateenusena tellida välisriikidesse, kui kirjutad meile aadressil veebipood@prooptika.ee või helistad telefonil +372 644 0055. Tarne maksumus sõltub sihtriigist.
Soome, Lätti ja Leetu maksab tarne 10 eurot. Teistesse Euroopa riikidesse 20 eurot ning muudesse välisriikidesse alates 30 eurost.

Kui kiiresti jõuab pakk minuni?

Igal tootel on ära märgitud ligikaudne tarneaeg. Kui tellida ainult prilliraamid, päikeseprillid, aksessuaarid või kinkekaardid, jõuab pakk kohale 1–3 tööpäevaga. Tellides prillikomplekti (raam+klaasid), oleneb tarneaeg tellitavatest klaasidest. Laos olevate klaaside tarneaeg on  2–4 päeva ja eritellimusega, tavaliselt silinderklaasid ja mitmevaatelised, jõuavad Sinuni 14–21 päevaga. Sfäärilised ühepäevased ja ühekuused kontaktläätsed saab kätte 1–3 tööpäevaga ning toorilised ja värvilised kontaktläätsed umbes 21 päevaga.

Mida teha, kui tellimusele on esitatud valed andmed?

Toote tellimisel on oluline tähelepanu pöörata kõigile lahtritele. Juhul kui oled andmetes teinud vea ja näiteks telefoninumbri valesti märkinud, saame Sinuga ise ühendust võtta e-posti teel. Juhul kui üks neist lahtritest on täitmata jäänud, siis palume vea ilmnemisel ühendust võtta e-posti aadressil veebipood@prooptika.ee või telefonil +372 644 0055.

Kui viga on tekkinud retsepti sisestamisel, siis palume viivitamatult kirjutada e-posti aadressil veebipood@prooptika.ee või helista telefonil +372 644 0055. E-poe tellimustega tegeletakse jooksvalt E–R 9:00–18:00.

Kui lahtrid on täidetud õigesti, saame väljastada tooted õigel ajal ja olla kindlad, et pakk jõuab Sinuni.

 

Kas mul on võimalik veebipoes osta klaase ka oma raamidesse?

Kahjuks ei ole võimalik meie veebipoest soetada prilliklaase oma olemasolevatesse raamidesse. Selleks et teha kindlaks, kas sinu raamidesse on võimalik uusi prilliklaase paigalda, palume meiega konsulteerida, kirjutades aadressil veebipood@prooptika.ee või helistades telefonil +372 644 0055.
Lisaküsimuste korral ootame sind alati ka lähimasse Pro Optika kauplusesse, kus sind abistavad meie rõõmsameelsed kliendikonsultandid.

Kaugel on minu pakk?

Tellimuse staatust saad jälgida „Minu konto“ alt. Samuti saadame teavituse, kui kaup on teele pandud / järele tulemiseks valmis või kui kättesaamisega läheb lubatust kauem.

This site is registered on wpml.org as a development site.